Selalu Nampak Benda Bukan-bukan Dalam Rumah, Berhati hatilah Dengan Pemerhati Yang Tak Bernyawa Ini.

2 hari lepas kena settle satu kes. Pada mulanya tuan rumah suruh pagar rumah saja. Sebab katanya anak dia selalu nampak benda bukan2 dalam rumah, dan rasa seram bila masuk bilik dia. Jadi, kita pon mulakan dengan bacaan Yassin mubin di dalam rumah tersebut. Setelah selesai bacaan, sesi scan sorang2 anaknya pulak.

Diringkaskan cerita, anaknya yg bongsu apabila diruqyah, rasa sedih dan menangis. Kemudian, saya mengajak dia pusing dalam kawasan rumah takut2 ada benda yg x sepatutnya ada dalam rumah. Bila masuk ke bilik ayahnya, terus dia meremang dan rasa mcm diperhatikan pada satu sudut. Saya pon percikkan air Yassin tetapi masih lagi rasa ada yg memerhatikan.

Bila diperiksa sedetail mungkin, akhirnya saya menemui patung POOH yg sebesar saya. Aduhhh, macam kembaq dah rasanya. Jadi, saya suruh dia pegang patung tersebut, tetapi dia menolak. Takut katanya, rasa mcm patung tersebut dok perati. Bila ke ruang tamu, ada lagi patung kembar mcm saya jugak. Betul2 mengejek ni. Hahaha…dan yg terakhir ada patung harimau. Saya sarankan untuk cacatkan patung tersebut dan buang.

Sebab depa dok atas flat, susah untuk buat aktiviti pemusnahan patung tersebut. Saya sebutkan pada pesakit, jangan simpan patung yg cukup sifat sebagai hiasan. Simptom yg ada pesakit jugak menunjukkan ada gangguan jin asyik. Kerap mimpi disetubuhi dan teringin masuk ke alam bunian katanya. Rasa tersebut membuak2 setiap hari pd masa yg sama takut bila masuk bilik ayah dia.

Ramai Tak Yang Tidur Bersama Anak Patung Teddy Bear? – Ustaz Jin 

Ramai wanita kini suka bawa patung teddy bear la tdur sekali dalam bilik. Baru-baru ni Ustaz Norazman atau Ustaz Jin kongsikan sesuatu yang buat ramai wanita terkedu terkejut. Jom baca dan kongsikan.

Mudah Terkena Sihir?

Boleh dikatakan hampir setiap rumah pasti ada yang memiliki/menyimpan patung atau boneka. Tidak hanya menjadi permainan kanak-kanak, malah menjadi barangan untuk golongan dewasa. Contohnya patung teddy bear, ramai perempuan dewasa yang menyimpannya di dalam bilik dan dijadikan ‘teman’ sewaktu tidur malam. Namun tahukah anda, apakah akibat dan hukum meletakkan patung hidup di dalam rumah yang didiami?

Menerusi perkongsian facebook seorang pengamal perubatan Islam, iaitu Ustaz Norazman Albanjary, ini pasti ramai yang tak sangka. Akibat menyimpan patung teddy bear atau patung benda hidup ini adalah salah satu punca seseorang itu terkena shir/saka. Ini Adalah antara patung yang dimilik pesakit terkena gangguan sihir/saka. Malaikat tidak akan masuk rumah yang ada patung besar dan kecil kecuali malaikat maut.

Apabila malaikat tidak masuk, jin dan syaitan akan senang masuk dan mudah terkena gangguan. Keluarkanlah patung-patung yang besar atau kecil untuk menggelakkan daripada gangguan syaitan dan jin. Perempuan yang akil baligh yang main patung hukumnya adalah haram. Wallahualam. Ustaz Norazman Al-Banjary atau lebih dikenali sebagai ‘Ustaz Jin’ seorang pengamal perubatan Islam yang giat aktif menjelajah seluruh negara bagi menawarkan perkhidmatan perubatan alternatif percuma secara terbuka kepada orang ramai.

Beliau amat pakar dalam bidang mistik, dan hanya menggunakan bacaan ayat suci al-Quran untuk membantu merawat pesakit yang mengalami masalah gangguan jin terutama saka dan shir.

Hukum Simpan Teddy Bear

Hukum menyimpan patung ini khilaf, ada yang mengharuskannya dengan syarat, dan ada juga ulamak yang mengharamkannya secara total. Kebiasaannya, ulamak yang mengharamkan gambar benda-benda hidup, akan turut mengharamkan patung-patung ini. Ini kerana, ia boleh menyebabkan berlakunya kesyirikan dan pemujaan tanpa disedari.

Namun, ada pengecualian bagi patung ini, iaitu patung-patung yang menjadi permainan kanak-kanak, maka takde masalah. Cuma yg menjadi masalahnya, orang2 tua pun dok main lagi patung2 ni.. mcm patung2 Kamen Rider, Transformers dsb.. itu bagi lelaki la..

Kalau perempuan plak, ada yg daripada kecik sampai la dah punya anak kecik, masih lagi tak bleh berenggang dengan Teddy Bear. Sepatutnya, bila dah besar maka sifat kebudak2an kena la dibuang sedikit demi sedikit.. sebab tak lama lagi dah nak jadi isteri seterusnya menjadi mak orang.

Kalau masa kecik-kecik dulu, kena tidur peluk teddy bear, bila dah besar ni, peluk bantal bolster (bantal panjang tu).. daripada cadar Winnie The Pooh kepada cadar bunga2 ke.. benda2 ni walaupun nampak remeh, tapi sedikit sebanyak boleh mempengaruhi watak dan pemikiran seseorang. “Malaikat tidak akan masuk rumah yang di dalamnya ada anjing dan patung” (HR. Muslim)

Rumah yang tidak dimasuki malaikat, maka yang masuk adalah syaitan. Jangan terkejut kalau tengah-tengah syok peluk teddy bear yang berbulu lembut, tiba-tiba berubah menjadi makhluk yang berbulu kasar. Jika malaikat tak masuk, siapa yang masuk? Syaitan yang akan masuk ke dalam rumah.

Bila syaitan masuk, rumah akan jadi panas, rumahtangga juga akan bergoyang. Malaikat masuk ke dalam rumah kita membawa keberkatan dan cahaya, so anda pilih lah nak siapa masuk dalam rumah, pilihan ditangan anda. Kredit khalifah dunia.

Kredit: Detik Berita

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*